Nyhedsbrev 101
Onsdag var jeg til #DM13dk i Holstebro sammen med en kollega. Vi hørte forskellige oplæg om alt fra SEO og linkbuilding til pressestrategi og tekst til nettet. Jeg lærte mange nye ting, og dagen efter lærte jeg lidt mere.
Det første oplæg, jeg så, blev holdt af Nikolaj Mogensen, der ved nogenlunde alt om SEO, hvordan man kommer i gang med det, og hvordan man arbejder videre, når man har fået det basale på plads.
I begyndelsen af oplægget opfordrede han os til at tilmelde os hans nyhedsbrev for blandt andet at få både de slides, han brugte i oplægget, og den whitepaper, han har skrevet om brugen af SEO. Da oplægget var slut, var jeg både tilmeldt nyhedsbrevet, havde adgang til whitepaperen og fulgte Nikolaj på Twitter.
I går morges, da jeg mødte på arbejde, ville jeg printe whitepaperen, men før jeg kom så langt, fik jeg en mail fra Nikolaj. Nyhedsbrevet. Og det var fedt af flere årsager.
For det første viser det alle os, som tilmeldte os nyhedsbrevet, at vi er vigtige. Vi får et hurtigt tak for interessen ved at få tilsendt slides allerede morgenen efter. Og så er det en lille genistreg af Nikolaj, at han lige prikker til os og sender mere information efter så kort tid. Så glemmer vi ham ikke, og han gør sig selv mere nærværende og aktuel for modtagerne.
Jeg har ikke hørt fra andre oplægsholdere, og selvom jeg kan huske dem alle, så er det Nikolaj, jeg husker bedst. Simpelthen fordi han var hurtigst.
Første lektion i nyhedsbrev; send det med det samme!